nedjelja, 6. svibnja 2007.

Galić

Prošlu nedjelju 29.4.2007.g. Stanka, Saša i ja smo u 04:00 pošli iz Mostara na Galić, dio Prenja koji sadrži vrhove Herač, Vidina Kapa i još dva neimenovana grebena preko 2000m.n.m.
Uspon do Barnog Dola je prošao vrlo brzo i nismo nikako stajali i pravili neke pauze, nego smo gazili sve do podno Galića gdje se nalazi bunar s pitkom vodom. Pokraj bunara smo doručkovali, napunili boce vodom i prije uspona na vrh prvo smo otišli da bacimo pogled na kanjon Bijele i štroknemo se par puta, a onda pravo na Herač. Prilaz Heraču nam je bio moguć iz dva smijera, jedan je bio pokriven snijegom a drugi je bio suh. Pošto smo bili bez zimske opreme odabrašmo ovaj drugi i pođošmo tumarati prema vrhu jer do vrha ne postoji utrt put pa smo išli onako ofrlje.

Na vrhu su nas dočekali prekrasni pogledi na Lučine, Poljice i vrhove Prenja i Čvrsnice. Na Heraču smo ostali jedno pola sata, a onda smo se uputili do susjednog grebena gdje smo se sunčali i malo zamezili. Nakon toga krećemo na Vidinu Kapu na koju stižemo bez većih problema, a poslije nje idemo na susjedni greben koji graniči s Lupoglavom. Kad smo stigli na rub grebena meni i Stanki se počinju javljati ideje da se spustimo niz greben pa onda opet gore, ali ovaj put na Lupoglav. Međutim tzv. Sedlo Lupoglava koje treba prečiti je i dalje prekriveno snijegom, a mi nismo imali dereze pa se Saši ideja nije svidjela jer on ne voli da riskira ama baš nimalo. Nisam htio navaljivati jer sam znao da je dva dana poslije 1.5. i da je to neradni dan, a na sreću ja nisam radio ni u srijedu 2.5. pa sam već bio razradio plan, sličan ovome, ali da ovaj put idemo i na vrh Lupoglava. Sa spoznajom da ću za dva dana ovo sve ponoviti pa i više, mirne duše sam se spustio u dolinu, nazad do bunara gdje smo opet malo" odmorili i onda nazad u Mostar.

stanka neposredno kod prvog bunara, gdje smo napravili prvu pauzu

saša raspakira stvari kraj bunara, inače saša je jedan od boljih poznavatelja prenja

pogled na kanjon bijele

pogled na veliki vilinac

razrušena stočarska koliba podno galića i u neposrednoj blizini bunara

pogled na stijene iznad kanjona bijele i i stijenu koja liči na hajdučka vrata

pogled na lupoglav sa galića

pogled na ostatak prenja

malo strane idealne za sankanje

sniježna streha

4 komentara:

Daniel kaže...

Hvala na linku. Da sam samo znao kakve lepe planine imate, ne bi svo vreme provodio samo na moru.

Puno uspeha, sigurne i odlucne korake ka vrhu i puno lepih uspomena i novih slika u blogu ti zeli Daniel iz Praga.

luka kaže...

druže hvala velika, nadam se da ćemo jednom nešto zajedno penjati

Unknown kaže...

Luka,

mogu li doboto tvoj e-mail, imam jedno pitanje u vezi sa tvojom objavljenom turom ovdje na blogu iz 2007. godine, (Herač)????

Nedim, Sarajevo

luka kaže...

moj mail je lukamandic@yahoo.com